سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسی سامانه

بررسی کاربردهای نرم افزار اتوکد

 

امکان ندارد که در رشته‌های مهندسی و صنعتی فعالیت کنید و نام نرم‌افزار اتوکد را نشنیده باشید. کاربردهای فراوانی دارد و می‌توان از آن در صنعت و مهندسی برای ساخت نقشه‌های دوبعدی و سه‌بعدی استفاده کرد. در واقع اتوکد را می‌توان یک نرم‌افزار کانسپت دیزاین داست که در واقع باعث می‌شود در بسیاری از صنعت‌ها استفاده شود. البته توزیع‌های زیادی از این نرم‌افزار منتشر شده است و وقتی می‌گوییم نرم‌افزار اتوکد، در واقع منظورمان کل این مجموعه است.

با استفاده از این ابزار کاربردی که روی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ نصب می‌شود شما قادر به ترسیم سریع‌تر خطوط و کشیدن شکل کلی یک سازه، دستگاه و یا هر چیز دیگری هستید.

اتوکد برای برق، مکانیک، عمران و معماری، طراحی صنعتی، تأسیسات و لوله‌کشی‌ها، ابزارآلات و ... قابل‌استفاده است.

چرا اتوکد محبوب است؟

شاید برای شما این پرسش مطرح شود که چرا نرم‌افزار اتوکد محبوب است؟ باید بگوییم که این اپلیکیشن کاربردی برای مهندسین و متخصصین حوزه طراحی، هر چیزی که شما برای خلق یک اثر می‌خواهید را از صفر تا صد دارد. شاید برایتان جالب باشد اما باید بدانید که با استفاده از آن می‌توانید جزئیات کامل یک ساختمان را بسازید.

پیش‌ازاین که شروع اجرای پروژه عمرانی کنید. همین رابط کاربری این برنامه فوق‌العاده ساده، کاربرپسند و قوی است و هیچ نقطه‌ضعفی درون آن دیده نمی‌شود. البته سال‌هاست که این برنامه مانند مجموعه‌های نرم‌افزاری آفیس توسط شرکت طراح آپدیت و به‌روزرسانی می‌شود و به‌صورت دوره‌ای امکانات بیشتری به آن اضافه می‌شود.

شما می‌توانید خطوط را بدون این که نیاز باشد مرتب پاک کنید و بکشید خلق کرده، از ابزار نویگیشن و همین‌طور مداد، زوم و... استفاده کنید. علاوه‌برآن این نرم‌افزار ورودی‌های دقیقی را از شما می‌پذیرد. یعنی میت وانید عدد مربوط به هر شکل و زاویه اندازه‌ها و... را به‌صورت دستی وارد کنید.

حاشیه نویسی در کنار نقشه ها، کیفیت فوق العاده برای چاپ و رزولوشن قابل تنظیم، مهم ترین مواردی است که توجه ما را در این برنامه جلب کرده است و لازم دیدیم که در مورد آن ها به شما توضیح دهیم.

طراحی حرفه ای و دقیق با نرم افزار های مجموعه اتوکد

اگر معمار و طراح بیرونی و داخلی یک ساختمان هستید، پروژه‌های زیادی را انجام می‌دهید و فرصت ندارید که کانسپت‌ها را به‌صورت دستی خلق کنید، این برنامه به کمک شما آمده است تا مشکلات تمام طراحان در هر زمینه‌ای را حل کند. همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار AUTOCAD  بر روی سرور  قدرت رسم هر نوع نقشه را دارد. به دلیل محبوبیت زیادی که در بین تمامی طراحان کسب کرده است، آموزش‌ها و پروژه‌های زیادی از آن در سراسر اینترنت موجود است. همین‌طور شما می‌توانید آموزش کار با اتوکد را نیز در اینترنت جستجو کنید و یا این که به کلاس‌های مرتبط با یادگیری آن بروید.

می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار جامع، بی‌رقیب و قدرتمند نقشه‌نگاری کنید، نقشه‌های ساختمانی، نمودار، چارت، دیاگرام، برچسب و آرم‌های جذاب و باکیفیت گرافیکی و تصاویر برداری سه و دوبعدی خلق کنید. حتی در تعدادی از پروژه‌های بزرگ دیده شده است که از این برنامه برای تایپوگرافی و چینش حروف و یا حتی ترسیم‌های خاص و دیزاین‌های هنری نیز استفاده شده است.