سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارسی سامانه

آشنایی با قهوه سازها

در این مقاله به معرفی انواع قهوه سازهای موجود در نمایندگی بوش  و تایید هر مدل برای قهوه سازهای خانگی می پردازیم. پس فراموش نکنید که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. بهترین کاری که وقتی از خواب بیدار می شوید چیست؟ احتمالاً همین الان صدای یک فنجان قهوه در سرتان است. ما عاشق یک فنجان قهوه عالی هستیم و خوردن اولین نوشیدنی به یک تجربه معنوی تبدیل می شود. در این مقاله که توسط تیم کافی شاپ ملو تهیه شده است، می خواهیم بهترین راهنمای خرید قهوه و قهوه ساز مطابق با سلیقه خود را به شما دوستداران قهوه نشان دهیم.

بررسی انواع دستگاه های قهوه ساز

به احتمال زیاد این روش مورد علاقه شما برای تهیه قهوه است و احتمالاً از قهوه ساز مورد اعتماد خود استفاده می کنید. احتمالاً نسبت درست قهوه آسیاب شده به آب را می دانید و افزودنی های مورد علاقه خود را دارید. به علاوه، اگر شما هم مانند ما هستید، قهوه بدون فوم سرد خوشمزه که با شربت قهوه و شیر مورد علاقه شما درست شده است، کامل نمی شود.

و در حالی که روش شما بدون شک عالی است، روش های کاملاً عالی دیگری برای تهیه یک فنجان قهوه وجود دارد. برخی نیاز به کمی صاف کردن دارند، برخی دیگر به کمی صبر نیاز دارند و برخی دیگر به شما اجازه می دهند قهوه خود را دم کنید و بگذارید تا زمانی که آماده شوید بماند. مهم نیست که چگونه آن را دم می کنید، ما مشتاقانه منتظر فنجان قهوه روزانه خود هستیم، اما متوجه شده ایم که برخی از قهوه سازها نتایج بهتری نسبت به دیگران دارند.

قهوه ساز برقی

به طور سنتی، قهوه سازهای قطره ای به دلیل ترکیبی از سهولت استفاده، مقرون به صرفه بودن، دوام و توانایی دم کردن سریع یک تا چهار فنجان قهوه در یک زمان، به یکی از لوازم اصلی خانواده های آمریکایی تبدیل شده اند. دستگاه های قطره ای یکی از معروف ترین برندهای قهوه ساز در ایالات متحده است. قهوه سازهای قطره ای قهوه شما را به صورت خودکار می نوشند و این یکی از ساده ترین روش های تهیه قهوه است و می توانید قبل از رفتن به محل کار یا در حین تماشای سریال مورد علاقه خود تفاله قهوه را داخل فیلتر بریزید. و به اندازه کافی آب و قهوه داخل مخزن آب دستگاه بریزید و دستگاه را روشن کنید و در عرض چند دقیقه یک یا چند فنجان قهوه صاف شده در ظرف شیشه ای دستگاه خواهید داشت. این نوع دستگاه معمولا دارای صفحه گرمایی است که می تواند یک ظرف قهوه را به مدت نیم ساعت گرم کند و چندین بار از قهوه خود لذت ببرید.

اگرچه این روش محبوب است، اما شاید تعجب کنید که بدانید قهوه قطره ای روش جدیدتری برای تهیه قهوه در مقایسه با روش های دیگر است. سر بنجامین تامپسون دستگاه قهوه قطره ای را در دهه 1780 اختراع کرد که دارای فیلترهای داخلی بود. با این حال، این روش مانند امروز دیده نشد زیرا فیلترهای قطره ای قهوه یکبار مصرف ظاهر نشدند تا زمانی که ملیتا بنتز آنها را در سال 1908 اختراع کرد.

هنگام کار با قهوه قطره ای؛ این آسان و قابل اعتماد است، اما شما گزینه ای برای سفارشی کردن قهوه خود در مقایسه با سایر روش های دم کردن ندارید.

مزایای:

قابل اعتماد

با قیمت مناسب

کاربردش ساده است

این بد است:

به دلیل وجود صفحه حرارتی، می توان مقدار زیادی قهوه باقی مانده در قابلمه را دم کرد و به هم زد.

قهوه ساز قطره ای حرارتی

قهوه‌سازهای قطره‌ای مانند قهوه‌سازهای قطره‌ای برقی کار می‌کنند، اما دم کردن قهوه در قهوه‌ساز عایق حرارتی مزیت خاصی دارد. در این نوع قهوه ساز; دیگ نگهداری قهوه در واقع یک فلاسک دو جداره است که قهوه در آن ریخته شده و گرم نگه داشته می شود و قهوه را ساعت ها گرم و «پخته» نگه می دارد. . بنابراین می توانید لیوان قهوه را هر کجا که می خواهید حمل کنید و از قهوه داغ لذت ببرید.

مزایای:

قهوه را بدون "طعم برشته" در فلاسک گرم نگه می دارد.

معایب:

گرانتر از قهوه سازهای فیلتر استاندارد.

اسپرسو ساز برقی

دستگاه های اسپرسو احتمالاً تقلیدی از دستگاه های قهوه ساز هستند. اگرچه این دستگاه های اسپرسوساز قدرتمند با قهوه رستوران ها فاصله زیادی دارند، اما دستگاه های اسپرسوساز نیز جزو گران ترین دستگاه های قهوه ساز هستند.

تفاوت اصلی دستگاه اسپرسوساز با سایر دستگاه های قهوه ساز در نوع نوشیدنی منحصر به فرد آن یعنی اسپرسو است! نوشیدنی با حجم کم و غلظت بالای قهوه! در مقایسه با سایر نوشیدنی های قهوه که غلظت کمتری نسبت به اسپرسو دارند (به جز نوشیدنی قهوه ترک)

هنگامی که تصمیم می گیرید چه نوع دستگاه اسپرسوسازی می خواهید، باید قیمتی که مایل به پرداخت آن هستید، نوع نوشیدنی هایی که می خواهید درست کنید و حتی محل قرارگیری دستگاه در آشپزخانه شما را در نظر بگیرید. با توجه به ابعاد بزرگ بسیاری از این قهوه سازها، لوازم کوچکی نیستند که بتوان بعد از استفاده آن ها را کنار گذاشت.

یکی از قطعات مورد علاقه ما در دستگاه اسپرسوساز تطبیق پذیری آن است که به شما امکان می دهد بیشتر نوشیدنی های قهوه ای را که در منوهای کافی شاپ می بینید درست کنید. اینکه بتوانید لاته های مورد علاقه خود را در خانه درست کنید قطعا تعداد دفعات بازدید از کافی شاپ دیگر را کاهش می دهد.

فواید:

شیر می تواند کف کند.

این یک اسپرسوی عالی می سازد

شما می توانید اکثر دستور العمل های نوشیدنی قهوه را با آن تهیه کنید. اسپرسو را می توان به عنوان پایه ای برای سایر نوشیدنی های قهوه مانند لاته و کاپوچینو استفاده کرد.

معایب:

قبل از استفاده باید دستگاه را گرم کرد

گران تر از سایر دستگاه های قهوه ساز

کار با آن فنی است و کسب مهارت لازم است

تعداد مراحل کار دستگاه اسپرسوساز نسبت به روش های دیگر بیشتر است. لازم است مقدار قهوه را اندازه گیری کنید، فشار دهید، آن را بردارید، کف شیر را بشکنید، دستگاه را تمیز کنید.

قهوه ساز سیفون

نوع دیگری از قهوه سازهای موجود در بازار و نسل سوم قهوه ساز، قهوه ساز سیفونی است که به قهوه ساز خلاء نیز معروف است. این یک قهوه ساز سبک است زیرا قطعات بسیار شکننده ای دارد و زمان فوق العاده ای می گیرد. زحمتی که برای دم کردن قهوه در هر بار استفاده می شود برای استفاده روزانه چندان کاربردی نیست. بسیاری از کاربران قهوه ساز سیفون به قهوه ساز سیفون خود برای تولید طعم های شگفت انگیز قهوه اعتماد دارند. قهوه ساز سیفون یک نمایش عالی برای پذیرایی از مهمانان یا دم کردن قهوه است.

جایزه بهترین تکنیک دم کردن قهوه به سیفون تعلق می گیرد. این روش منحصر به فرد دم کردن قهوه، مانند ترکیبی از دستگاه قطره چکان و فرنچ پرس، که در دهه 1830 اختراع شد، قهوه فیلتر شده و قهوه ای نرم تر و نرم تر از آنچه که مطمئن هستید تولید می کند. این جادوی قهوه در سه قسمت مختلف اتفاق می افتد. آب در پایین دستگاه است و پودر قهوه مورد علاقه شما در بالا قرار می گیرد. و شعله یا المنت حرارتی قسمت پایینی را گرم می کند و آب را به بالا می آورد تا قهوه خوشمزه ای ایجاد کند.

مزایای:

روش تهیه بسیار ملایم است

طعم قهوه آماده شده قوی و شفاف است

وجود روش خلاء؛ یک فنجان قهوه بسیار معطر آماده می کند

معایب:

دارای قطعات شیشه ای شکستنی

دارای چندین لوازم جانبی برای تمیز کردن بخار

فرنچ پرس (قهوه فرانسوی)

برای تجربه قهوه ای که ممکن است شما را به یاد چای بیاندازد، فرنچ پرس آبجو را بررسی کنید. نوشیدنی دم شده با فرنچ پرس نوشیدنی غلیظ تری شبیه چای است. مانند آبیاری قطره ای، نصب آنها آسان است: تنها چیزی که نیاز دارید قهوه آسیاب نشده و یک پارچ شیشه ای با پیستون و فیلتر توری فلزی (پرس فرانسوی) است. انواع زیادی از فرنچ پرس برای خرید موجود است، اما همه آنها شامل قابلمه، قلاب و مهره هستند. برای دم کردن، پارچ را با مقدار توصیه شده آب گرم و البته قهوه آسیاب شده پر می کنید. اجازه دهید حدود پنج دقیقه قهوه دم بکشد، سپس به آرامی پیستون را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین فشار داده شود و فیلتر شود. سپس بریزید و لذت ببرید؛ خیلی آسان!

استفاده از فرنچ پرس که به آن ها "پرس قابلمه" یا "کلیپ پات" نیز می گویند، ساده است، به راحتی تمیز می شود و حتی می توانید آن را در سفرها با خود ببرید. فرنچ پرس از فیلتر توری فلزی استفاده می کند. این اجازه می دهد تا همه روغن های طعم قهوه وارد فنجان شوند، برخلاف روغن های طعم قهوه که در طول دم کردن در فیلتر کاغذی باقی می مانند. همچنین نسخه های مسافرتی فرنچ پرس وجود دارد.

مزایای:

آسان برای استفاده و تمیز کردن

زمان دم کردن قهوه را می توان به راحتی کنترل کرد

قهوه را درست زیر دمای جوش دم می کند و از استخراج بیش از حد قهوه جلوگیری می کند.

معایب:

قهوه به سرعت می میرد

ظروف شیشه ای فرنچ پرس شکننده هستند

برای حفظ دمای قهوه خود ابتدا باید پارچ فرنچ پرس را گرم کنید.

ایروپرس چیست؟

AeroPress مانند یک سرنگ بزرگ به نظر می رسد و به کاربر اجازه می دهد قهوه خالص و صاف را با دست و بدون دستگاه گران قیمت و سنگین درست کند. استفاده از Aeropress آسان است، به راحتی تمیز می شود و به اندازه کافی کوچک است که می توانید در حال حرکت با خود همراه داشته باشید.

به AeroPress به عنوان خواهر بزرگتر مطبوعات فرانسه فکر کنید. قهوه ساز AeroPress یک فنجان اسپرسو مانند ایجاد می کند. مانند فرنچ پرس، AeroPress از یک پارچ و پیستون برای دم کردن قهوه عالی استفاده می کند. با این حال، به جای استفاده از قهوه آسیاب شده درشت، قهوه آسیاب شده تری را انتخاب می کنید.

یکی از تفاوت های اصلی بین این دو روش دم کردن، هدف رسانه است. کار اصلی یک فرنچ پرس فیلتر کردن قهوه آسیاب شده از آب است، اما در واقع AeroPress فشار مناسبی را اعمال می کند که بیشتر از یک فرنچ پرس به ظاهر شدن طعم قهوه کمک می کند.

علاوه بر این، این دستگاه نسبتا ساده و قدرتمند به شما امکان تهیه انواع قهوه از قهوه معمولی گرفته تا اسپرسو و دم سرد را می دهد.

مزایای:

استفاده آسان

قابل حمل و نشکن

هر بار یک تا سه فنجان درست می کند

می توانید دستور العمل ها و نتایج مختلفی را تهیه کنید

می توان از اندازه های مختلف قهوه آسیاب شده استفاده کرد

معایب:

تمام قطعات در خدمات قهوه ساز بوش  باید تمیز شوند

پرس به قدرت بیشتری نسبت به فرنچ پرس نیاز دارد

آنچه برای ساخت ایرپرس نیاز دارید

تایمر

دیگ بخار

ایر پرس

نرخ پرواز

پدال های هواپرس

کاغذ فیلتر هواپرس

لیوان مورد علاقه شما

قهوه آسیاب شده متوسط ??تا خوب